وب‌نوشت علیرضا محمودی

PRO CODER
AliReza
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دانلود آموزش برنامه نویسی ++C با Qt

يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

به نام خدا


کیوت (به انگلیسی: Qt) مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و سرآیندهای نوشته‌شده به زبان سی++ است که به برنامه‌نویس امکان توسعه آسان نرم‌افزارهای کاربردی را می‌دهد. کیوت شامل چندین کلاس برای کار با واسط گرافیکی، چندرسانه، ابزارهای پایگاه‌داده، شبکه و ... است. نرم‌افزارهای نوشته شده با ابزار کیوت قادرند تا با استفاده از یک کامپایلر زبان سی‌پلاس‌پلاس برای طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌ها از جمله گنو/لینوکس (نسخه‌های رومیزی و وسیله‌های قابل حمل)، ویندوز، ویندوز CE، مک‌اواس و ... همگردانی شوند. بدین ترتیب حمل نرم‌افزار نوشته شده بدون تغییر در متن کد نوشته شده امکان‌پذیر است. از کیوت در زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی مانند سی++ و جاوا و پایتون می‌توان استفاده‌کرد. (ویکی‌پدیا)



سلام :)

خیلی‌ها مثل من طرفدار نوشتن برنامه های کاملا native و standalone یعنی بدون نیاز به کامپایلر CLR یا فریم‌ورک و وابستگی خاصی هستند.. زبان‌هایی مثل Delphi و ++C این امکان نوشتن چنین برنامه‌هایی را میدهند، اما رسیدن به چنین مهارتی در برنامه نویسی بسیار بسیار زمانبر و سخت بوده و نیازمند کار با لایه های بسیار پایین سیستم عامل از جمله ارتباط با سخت افزارهایی مثل کارت گرافیک و کارت شبکه از طریق درایور مربوطه است. و اینکه اگر هم به چنین مهارتی برسیم و برنامه ای در این سطح بنویسیم بازهم قادر به اجرای آن در سیستم عامل دیگری نیستیم. سیستم عامل های مختلف رابطی برای برنامه نویسی آسانتر و ایمن ارائه کردند، برای مثال مستندات API ویندوز را از این لینک میتوانید مشاهده کنید. اما باز هم با استفاده از این رابط ها مشکل عدم اجرای برنامه در سیستم عامل های دیگر (cross-platform نبودن برنامه) سرجای خودش باقی‌ست!


رابط برنامه نویسی کیوت به شما امکان نوشتن نرم فزارهای کاملا native و cross-platform را میدهد. توسعه رابط کاربری کیوت به آسانی زبان هایی مثل #C است، بنابراین با این رابط شما قدرت زبان سطح پایین ++C را در کنار آسانی زبانی مثل #C خواهید داشت.

تنها عیب این رابط عدم کامپایل static و بدون وابستگی به dllهای Qt در نسخه رایگانش هست که این هم با قرار دادن dllهای مربوطه در کنار فایل اجرایی قابل حل هست.


در زیر آموزش برنامه نویسی با Qt 4.7.1  به زبان انگلیسی که توسط VoidRealms در یوتیوب گذاشته شده و شامل 136 قسمت هست را می‌توانید دانلود کنید. نکته اینکه از این آموزش می‌توانید برای یادگیری نسخه 5 کیوت هم استفاده کنید.

دانلود از سرور UploadBoy:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم


دانلود از سرور UploadBaz:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم



نظرات  (۴)

۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۲۷ محمد اسکندری
سلام
برای تبادل لینک با دنیا آی‌تی میتونید:
ابتدا ما را با نام « دنیا آی‌تی.بلاگـ » و آدرس « http://donyait.blog.ir » لینک کنید. و سپس در این صفحـــه به ما اطلاع دهید تا شما را لیک کنیم.

با تشکر / دنیا آی‌تی
پاسخ:
سلام
لینک شدید
موفق باشید و پیروز :)
۰۲ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۶ صآب خونـِ
سلام اگه دوست داشتید و موافق بودید خبر بدید وبلاگ ها ی هم رو دنبال کنیم :)
+ امضا صآب خونه
پاسخ:
سلام
دنبالتون کردم
موفق باشید :)
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۳۷ صآب خونـه
دنبالید :)
پاسخ:
ممنون شما :)
به نام خدا
سلام
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی